یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴/استاندارد سوخت خودروها ارتقا می‌یابد

رئیس بخش استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تغییر استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک کشور با هدف کاهش انتشار آلایندگی خبرداد.

به گزارش شاتا ،رئیس بخش استاندارد، تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تغییر استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک کشور با هدف کاهش انتشار آلایندگی خبرداد.

مریم مهدی‌نژاد با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون جلسات کارشناسی متعددی به‌منظور تدوین معیار مصرف سوخت خودروهای سبک (موضوع ماده ١١ قانون ١٧٧٠) با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، انجمن خودروسازان، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت محیط‌زیست، راهور، شرکت‌های بازرسی خودرو، وزارت نیرو و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: پس از جمع‌بندی، موارد بررسی شده به کمیته اصلی تدوین معیار ارجاع شد تا تصمیم‌گیری نهایی صورت پذیرد. وی با بیان اینکه در بازنگری استاندارد جاری مصرف سوخت خودروهای سبک، تغییرات اساسی نسبت به استاندارد قبلی صورت پذیرفته است، افزود: استاندارد پیشنهادی، برگرفته از قوانین اتحادیه اروپا در باره انتشار دی‌اکسیدکربن برای خودروهای سواری (Regulation (EC) No ۴۴٣/ ٢٠٠٩) و خودروهای سبک تجاری (Regulation (EU) No ۵١٠/ ٢٠١١) است. براساس این گزارش، با تصویب نهایی این استانداردها که از درجه سخت‌گیری بالاتری نسبت به استانداردهای فعلی برخوردارند، خودروسازان کشور موظف می‌شوند با سرمایه‌گذاری لازم نسبت به اجرای آن در محصولات خود اقدام کنند.

 

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴


 
 
 

تست خودروهای دیزلی در ایتالیا

در پی رسوایی شرکت فولکس واگن در تست انتشار گازهای آلاینده خودروها، کشور ایتالیا اعلام کرده است که در حدود ۸۰ مدل خودروی دیزلی تولید شده از سوی ۸ خودرو‌ساز برجسته جهان را به بوته آزمایش خواهد گذارد.
تست خودروهای دیزلی در ایتالیا

به گزارش  دنیای اقتصاد ،در پی رسوایی شرکت فولکس واگن در تست انتشار گازهای آلاینده خودروها، کشور ایتالیا اعلام کرده است که در حدود ۸۰ مدل خودروی دیزلی تولید شده از سوی ۸ خودرو‌ساز برجسته جهان را به بوته آزمایش خواهد گذارد. یک روزنامه اقتصادی ایتالیایی با چاپ این خبر در شماره روز شنبه خود به نقل از از وزارت حمل ونقل این کشور افزود که تست انتشار گازهای آلاینده این خودروها تا حدود ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد و نتایج آن تا ماه مه سال آینده انتشار خواهد یافت. این آزمایش‌ها احتمالا بر ۱۰۰۰ خودروی کارکرده و نو انجام خواهد شد که اکثر خودروهای دیزلی تولید شده به‌وسیله فولکس واگن در ایتالیا و هفت رقیب اصلی آن را شامل می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا